ALGEMENE VOORWAARDEN
Designbeauty
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Toepasselijkheid
Artikel 2 – Identiteit van Designbeauty
Artikel 3 – Het aanbod
Artikel 4 – De overeenkomst
Artikel 5 – Herroepen
Artikel 6 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 7 – Verplichtingen van Designbeauty bij herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Levering en uitvoering
Artikel 11 – Inspanningsverplichting ondernemer
Artikel 12 – Afspraken
Artikel 13 – Annuleren
Artikel 14 – Persoonsgegevens en Privacy
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Aansprakelijkheid
Artikel 17 – Garantie
Artikel 18 – Klachtregeling
Artikel 19 – Beschadiging/diefstal
Artikel 20 – Gedrag klant
Artikel 21 – Toepasselijk recht
Artikel 22 - Geheimhouding
Artikel 23 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Designbeauty en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Designbeauty voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Designbeauty zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 2 – Identiteit van Designbeauty
Handelend onder de naam: Designbeauty
Vestigingsadres:
Bereikbaarheid:
E-mailadres: info@designbeauty.nl
KvK-nummer:
Btw-identificatienummer:
Artikel 3 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 4 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 5 - Herroepen
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Designbeauty mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroepingHerroepingsformulier ACM of op andere ondubbelzinnige wijze aan Designbeauty.
3. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
4. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Designbeauty mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Artikel 6 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als Designbeautyhem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 7 – Verplichtingen van Designbeauty bij herroeping
1. Designbeauty vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Designbeauty in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Designbeauty aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
2. Designbeauty gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
3. Geschied de boeking van de afspraak binnen de 14 dagen termijn voor herroepen, dan dient Designbeauty de klant te wijzen op het vervallen van het herroepingsrecht. De klant dient hier uitdrukkelijk mee in te stemmen.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Designbeauty kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Designbeauty dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld
1. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
2. Als het gaat om maatwerk dat dient te worden geleverd op verzoek van de klant.
Artikel 9 – De prijs
1. Designbeauty vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon en website.
2. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
3. In afwijking van het vorige lid kan Designbeautyproducten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Designbeauty geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
4. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 10 – Levering en uitvoering
1. Designbeauty zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Designbeauty kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal Designbeauty geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Designbeautyhet bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Designbeauty zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van Designbeauty.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Designbeauty tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Designbeauty bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 11 – Inspanningsverplichting ondernemer
1. Designbeauty zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan Designbeauty worden verteld.
3. Designbeauty is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de klant is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. Designbeauty zal de klant inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
Artikel 12 – Afspraken
1. Afspraken kunnen zowel via de website van Designbeauty als via een bericht via Whatsapp worden geboekt.
2. De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 (achtenveertig) uur voorafgaande aan de afspraak aan Designbeauty melden.
3. Annulering kan enkel geschieden:
- Via link in de bevestigingse-mail van Designbeauty (tot uiterlijk 72 uur voor aanvang van de afspraak);
- Via een Whatsappbericht: 06-83599946;
- Via e-mail: info@designbeauty.nl.
4. Indien de klant tussen 48 uur en 24 uur annuleert, mag Designbeauty 50% voor de afgesproken behandeling aan de klant doorberekenen.
5. Indien de klant binnen 24 uur annuleert, mag Designbeauty 100% voor de afgesproken behandeling aan de klant doorberekenen.
6. Indien de klant bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de Designbeauty de gehele afspraak annuleren en toch 100% van de behandeling aan de klant door berekenen.
7. Designbeautymoet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden.
8. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 4.1 tot en met 4.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht conform artikel 6:75 BW en door medische redenen. Er kan door Designbeauty om een medische verklaring worden gevraagd mocht van voorgaande sprake zijn.
Artikel 13 – Persoonsgegevens & privacy
1. De klant voorziet de Designbeauty vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de Designbeauty aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
2. Designbeauty neemt de persoonlijke gegevens van de klant op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
3. Designbeauty behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4. De schoonheidssalon zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant.
5. De Designbeauty is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
6. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
7. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de Designbeauty verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 14 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Designbeauty te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door Designbeauty is gewezen op de te late betaling en Designbeauty de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Designbeautygerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. Designbeauty kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Artikel 15 - Aansprakelijkheid
1.Designbeautyis niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de Designbeauty van Designbeautyis uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2. Designbeauty is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klantheeft meegebracht naar de salon.
Artikel 16 - Garantie
1. Designbeauty geeft de klant 2 dagen garantie op de behandeling en producten. Na een behandeling kunnen de ogen een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
2. Deze garantie vervalt indien:
- De klant de wimpers heeft laten onderhouden door een andere wimperstudio.
- De klant aan de wimpers heeft getrokken of hevig in de ogen gewreven.
- De klant andere producten dan door Designbeauty geadviseerd heeft gebruikt voor het onderhoud van de wimper-extension.
- De klant de adviezen voor thuisverzorging van de wimpers niet opvolgt zoals omschreven in de bevestigingsmail van de afspraak.
- De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
- De klant make-up en/of heeft gebruikt op de wimper-extension
- De klant de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft gebruikt.
- De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Artikel 17 – Klachtenregeling
1. Designbeauty beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Designbeauty, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij Designbeauty ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Designbeautybinnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 18 - Beschadiging en/of diefstal
1. Designbeauty heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien, de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
2. Designbeauty meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 19 – Gedrag klant
1. De klant behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de Designbeauty van Designbeauty het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Kinderen en huisdieren van de klant zijn niet toegestaan in de salon.
4. Het is niet toegestaan om meer dan één persoon mee te nemen naar de afspraak.
5. Er wordt van de klant verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.
Artikel 20 - Recht
1. Op elke overeenkomst tussen Designbeauty en de klant is Nederlands recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Designbeauty.
3. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
Artikel 21 - Geheimhouding
1. De Designbeauty is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
2. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de klant is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
3. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de Designbeauty verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 22 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.